Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ και η διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη
Για τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος οι δύο δημοτικές αρχές του πολεοδομικού συγκροτήματος Βόλου βλέπουν την διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη και επειδή αυτή ανήκει στο δήμο Ν. Ιωνίας τον πρώτο λόγο τον έχει ο Δήμαρχός της κ. Μαβίδης
Εδώ και πολλά χρόνια οικολογικές ομάδες και μη, του πολεοδομικού συγκροτήματος προτείνουν να δούμε την κίνηση στην πόλη αλλιώς. Να δούμε πρώτα τον άνθρωπο και την μετακίνησή του και μετά το αυτοκίνητο, ως συμπληρωματικό μέσο. Μέσα στη λογική αυτή υπήρξαν και οι γνωστές σε όλους μας κινητοποιήσεις για τη διάσωση του Kραυσίδωνα από την τσιμεντοποίησή του που η τότε κυβέρνηση μέχρι και τα ΜΑΤ έστειλε, από πολύ μακριά, για να επιβάλλει την απόφασή της αυτή. Πραγματοποιήθηκαν πολλές εκδηλώσεις, κινητοποιήσεις, ομιλίες, συζητήσεις, συναυλίες, κατασκηνώσεις στο ποτάμι κ.α. για την διάσωση του χειμάρρου. Μετά από αυτές τις κινητοποιήσεις των πολιτών του πολεοδομικού συγκροτήματος αποφασίστηκε και από τις δύο δημοτικές αρχές να γίνει ο Κραυσίδωνας πραγματικός πνεύμονας πρασίνου, με «πειθαρχημένη κυκλοφορία», πάρκο, ποδηλατόδρομος, χώρος αναψυχής. Βρήκαν οι τότε ιθύνοντες τα κατάλληλα προγράμματα της Ε.Ε. για την υλοποίηση αυτού του στόχου. Και το πρόγραμμα έγινε στα χαρτιά με το όνομα «το όνειρο του Κραυσίδωνα» Όμως η απαίτηση των πολιτών για το «όνειρο» υλοποιήθηκε μόνο σε ένα τμήμα του Δήμου Ν. Ιωνίας, στην οδό Καραμπατζάκη. Ο δήμος Βόλου, παρ’ όλες τις διαμαρτυρίες πολιτών συνέχισε με την διαπλάτυνση της Ζάχου και το άνοιγμά της από Λαρίσης μέχρι τον περιφερειακό. Και τώρα αφού έχει μπλοκαριστεί η Ζάχου από τα πολλά αυτοκίνητα ζητείται και η διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη, ώστε να γίνουν οι δύο δρόμοι παράλληλοι του χειμάρρου η μία άνοδός και ή άλλη κάθοδος. Όμως είναι σε όλους γνωστό, ότι, όσο πιο πολλά αυτοκίνητα μπαίνουν μέσα στην πόλη, τόσο πιο πολλά προβλήματα δημιουργούνται στους κατοίκους της. Αλήθεια τα πολυώροφα parking ή αυτό του λιμανιού, που έγιναν μέσα στην πόλη, έλυσαν το κυκλοφοριακό πρόβλημα ;
Στη συνέχεια υπήρξαν μελέτες για δίκτυα πεζοποδηλατοδρόμων οι οποίες και αυτές έμειναν στα συρτάρια των υπηρεσιών
Ο Δήμαρχος Ν. Ιωνίας ανάμεσα στις προτάσεις του βάζει και το «Δημοψήφισμα» για την διάνοιξη τη οδού Καραμπατζάκη. Όμως το δημοψήφισμα έγινε κ. Δήμαρχε το 1990, όταν εκατοντάδες πολίτες τόσο του Βόλου όσο και της Ν. Ιωνίας «ψήφισαν» το όνειρο του Κραυσίδωνα, διακινδυνεύοντας ακόμα και την ίδια τους τη σωματική ακεραιότητα.
Αυτά που χρειαζόμαστε δεν είναι τα μεγάλα έργα, αμφιβόλου αποτελεσματικότητας, αλλά μια άλλη πολιτική για την μετακίνηση και την επικοινωνία μεταξύ των πολιτών που κατοικούν σε ένα τόπο. Μια πολιτική για μια πόλη επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων και όχι αποξένωσης και αποκλεισμών. Μια πόλη που δεν θα είναι κυρίαρχη η μετακίνηση των εμπορευμάτων, αλλά η μετακίνηση των ανθρώπων , όχι μια πόλη- επιχείρηση αλλά μια πόλη των δικαιωμάτων των πολιτών της.
Η Παρέμβαση Πολιτών
Στηρίζει και συμμετέχει στον αγώνα των «φίλων του Κραυσίδωνα» και των περιοίκων, για τη μη διάνοιξη της οδού Καραμπατζάκη.
Διεκδικεί :
Την άμεση υλοποίηση του «ονείρου του Κραυσίδωνα» καθ’ όλο το μήκος του και από τις δύο πλευρές του.
Την σύνδεσή του με δίκτυο πεζοποδηλατοδρόμων οι οποίοι θα σε οδηγούν στο σχολείο, στην εργασία, στην αγορά, στις υπηρεσίες.
Την σύνδεσή του με μικρά οικολογικά λεωφορεία όλο το εικοσιτετράωρο, δωρεάν για μαθητές και φοιτητές.
Συνολικό κυκλοφορικό σχεδιασμό για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα, στην κατεύθυνση της μετακίνησης των πολιτών με άξονα τη δημόσια συγκοινωνία, τα ποδήλατα και τους πεζούς.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΑ Η ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου