Απάντηση της ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΠΟΛΙΤΩΝ για τα «κολονάκια» και τους ποδηλατοδρόμους
Διαβάσαμε με ενδιαφέρον την ανοικτή επιστολή του συμπολίτη μας Απλαντή Αποστόλη προς την ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ για τους ποδηλατοδρόμους και τις ενστάσεις του για τη θέση που έχουμε διατυπώσει ΝΑ ΞΗΛΩΘΕΙ ΤΟ ΕΚΤΡΩΜΑ.
Θεωρούμε αναγκαίες κάποιες διευκρινίσεις προς τον συμπολίτη μας. Η δημοτική κίνηση ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ δεν είναι οπαδός των «εναλλακτικών 4 Χ 4» και ούτε αναζητεί «διπλοπαρκάρισμα για να πάμε το βράδυ στα μπαράκια». Αυτοί οι μειωτικοί χαρακτηρισμοί για μία δημοτική κίνηση που από την δημιουργία της έχει δώσει μάχες ενάντια στην ρύπανση, την λεηλασία των ελεύθερων χώρων από το ιδιωτικό κεφάλαιο, την μετατροπή των πλατειών (Πλατεία Πανεπιστημίου, Πλατεία Ρήγα Φεραίου, Πλατεία Ελευθερίας) σε πάρκινκ , αγώνα για να μπορούν στα πεζοδρόμια και τους πεζόδρομους να κυκλοφορούν χωρίς εμπόδια οι πολίτες και όλες οι ευπαθείς ομάδες (ΑΜΕΑ), επιστρέφονται στον αποστολέα.
Επίσης δεν κατανοούμε καθόλου γιατί μας εγκαλεί που δεν έχουμε «συμπαρασταθεί» σε συμπολίτη που έχει φυλακιστεί για εμπρησμό αυτοκινήτων, για «το ηθικό σκέλος της όλης υπόθεσης», όπως ο ίδιος λέει.
Για τα ζητήματα που θίγει ο συμπολίτης να πούμε τα εξής.
- Πράγματι, μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης θεωρεί τα Ι.Χ. σαν τον κύριο φορέα ρύπανσης της πόλης. Έχουμε πολλές επιφυλάξεις για μελέτες που υποβαθμίζουν τις επιπτώσεις από τις ρυπογόνες βιομηχανίες όπως ΑΓΕΤ, ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΑ, την ρύπανση που προκαλείται από την λειτουργία του ΛΙΜΑΝΙΟΥ, την καύση πετ-κοκ , ελαστικών και όλες αυτές τις δραστηριότητες που στο όνομα του κέρδους αδιαφορούν για την υγεία κι την ζωή των πολιτών.
- Επειδή όμως δεν υποτιμούμε καθόλου τις επιπτώσεις από την κατάληψη της πόλης από τα Ι.Χ. έχουμε εναντιωθεί , στην πολιτική της δημοτικής αρχής για μετατροπή όλων των ελεύθερων χώρων σε χώρους παρκαρίσματος, ιδιαίτερα στο κέντρο που καλούν τα Ι.Χ. να κατακλύσουν τους κεντρικούς ιστούς της πόλης. Έχουμε σαν βασικό στόχο και διεκδικούμε από την δημοτική αρχή, μαζικά μέσα μεταφοράς, δημοτικά, με φθηνό εισιτήριο για τους πολίτες και όχι εκχώρηση των μετακινήσεων της πόλης στους ιδιώτες.
- Στην συγκέντρωση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήσαμε το Σάββατο 21 Νοέμβρη στην Πλατεία Πανεπιστημίου ήρθαν πολίτες με τα ποδήλατά τους που στην συνέχεια πορεύτηκαν στους κεντρικούς δρόμους της πόλης. Δεν καλέσαμε τους πολίτες να έρθουν με τα αυτοκίνητά τους ούτε με τα «εναλλακτικά 4 χ 4». Σχεδόν εκατό ποδηλάτες στους κεντρικούς δρόμους της πόλης διεκδικούσαν ποδηλατόδρομους και όχι καρμανιόλες. Στην ίδια συγκέντρωση μαζεύτηκαν εκατοντάδες υπογραφές από συμπολίτες μας και με βάση αυτές τις υπογραφές η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ θα απαιτήσει από το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση και να ξηλώσει αυτό το έκτρωμα που ταλαιπωρεί όλους τους ποδηλάτες.
- Με αναλυτικό τρόπο έχουμε τοποθετηθεί για το έκτρωμα που έφτιαξε η δημοτική αρχή, που δυσφημίζει τον ποδηλατόδρομο και μετατρέπει τον ποδηλάτη είδος υπό προστασία μέσα σε έναν επικίνδυνο φράκτη. Για μας που σημειωτέον οι περισσότεροι κυκλοφορούμε και με ποδήλατο ισχύουν στο ακέραιο αυτά που αναφέρουμε στην ανακοίνωσή μας : «Ο ποδηλάτης για να κινηθεί δεν θέλει εμπόδια . Του αρκεί η άνετη πρόσβαση προς τον προορισμό του και αυτό είναι αποτέλεσμα παιδείας, πολιτισμού, ενημέρωσης, αισθητικής. Προς αυτή την κατεύθυνση έπρεπε να κινηθούν οι μελέτες του έργου και όχι προς την άρον – άρον απορρόφηση των πιστώσεων που οδηγεί στην κατασκευή ενός έργου στα γρήγορα (ας είναι και άχρηστο), αρκεί να προλάβουν να μην χάσουν τα χρήματα. Πρόκειται για μελέτη και έργο κοροϊδία για την πόλη και για όλους εμάς.» Επιμένουμε ο ποδηλατόδρομος : «να οριοθετηθεί με ήπιο τρόπο, να τροποποιηθεί σε μιας κατεύθυνσης και όπου αυτό δεν είναι εφικτό, να αυξηθεί σε πλάτος να χαραχθεί και πάνω σε πεζοδρόμια μεγάλου πλάτους» Θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για : « μια πόλη με ποιότητα ζωής, με ανοιχτούς χώρους πρασίνου, με άνετη κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων, με καθαρό αέρα , με καθαρό νερό. Οι μεταφορές να αλλάξουν πολιτική κατεύθυνση. Να δοθεί έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, στο ποδήλατο, στους πεζούς, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στις συνδυασμένες μεταφορές».
Υγ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου