ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΣ ΣΤΟ ΒΟΛΟ
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ
Ο Δήμος Βόλου εξασφάλισε στα μέσα Φεβρουαρίου 2009 από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα του Υπουργείου Μεταφορών «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια, Αστικές Συγκοινωνίες» χρηματοδότηση 1.200.000 € για την κατασκευή και την λειτουργία Δικτύου Ποδηλατοδρόμων στο Βόλο σε συνολικό μήκος οκτώ περίπου χιλιομέτρων.
Το έργο ανετέθη στις 18 Μαΐου 2009 στην εταιρεία ΔΟΜΗΚΑ με έκπτωση 54% , έχει χρόνο παράδοσης 6 μήνες και πρέπει να παραδοθεί το Νοέμβριο του 2009.
Από το Δήμο Βόλου αποφασίστηκαν δύο πράγματα.
1. Ποιες περιοχές – συνοικίες της πόλης θα καλύπτει το δίκτυο και
2. Ποια θα είναι τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ποδηλατοδρόμου.
Η απόφαση που ελήφθη για το πρώτο θέμα και αναφέρεται σε ένα δίκτυο που θα ξεκινάει από τις συνοικίες μέχρι το κέντρο της πόλης φαίνεται ότι είναι σωστή. Άλλωστε σε κάτι τέτοιο συνέκλιναν τρείς τουλάχιστον μελέτες που είχαν εκπονηθεί κατά το παρελθόν και κάλυπταν επαρκώς το θέμα.
Όμως δυστυχώς για την πόλη και για μας τους πολίτες που βιώνουμε καθημερινά τα αποτελέσματα των αποφάσεων της Δημοτικής Αρχής , η δεύτερη απόφαση που ελήφθη και ήδη υλοποιείται από τον Δήμο Βόλου και αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά , τον τρόπο δηλαδή κατασκευής του ποδηλατοδρόμου, είναι πέρα για πέρα λανθασμένη και καταστροφική.
Ο ποδηλατοδρόμος κατασκευάζεται με τα παρακάτω τεχνικά χαρακτηριστικά :
Είναι διπλής κατευθύνσεως
Έχει πλάτος
Καταλαμβάνει τμήμα του οδοστρώματος και
Οριοθετείται μεταξύ του πεζοδρομίου και ενός φράγματος που υλοποιείται με τετράμετρα δοκάρια κατά μήκος του δρόμου από οπλισμένο σκυρόδεμα πλάτους 40 εκ και ύψους 20-30 εκ πάνω στα οποία τοποθετούνται χυτοσιδηρά κολωνάκια με ανακλαστική ταινία.
Έχει ως συνέπεια την απώλεια νόμιμων θέσεων στάθμευσης της τάξης του 15% (υπολογίζονται περίπου σε 1000)
Κατ’ εξαίρεση στην οδό Κασσαβέτη ο ποδηλατόδρομος θα είναι μίας κατεύθυνσης επί των πεζοδρομίων που έχουν πλάτος 5.50μ.
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Από την πρώτη στιγμή που το έργο άρχισε να κατασκευάζεται προκλήθηκε θύελλα διαμαρτυριών και αντιδράσεων από τους κατοίκους.
Στις 19/06/2009 στο Πεδίο του Άρεως, στην οδό Ύδρας οι επαγγελματίες και οι βιοτέχνες διαμαρτύρονται για την μείωση του πλάτους του δρόμου που έκανε πολύ δύσκολη τη μετακίνηση των φορτηγών και τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Ζητούν ο ποδηλατόδρομος να γίνει στο πεζοδρόμιο. Στον συγκεκριμένο δρόμο το πεζοδρόμιο έχει πλάτος 6,40μ , είναι δηλαδή πιο φαρδύ από αυτό της οδού Κασσαβέτη όπου ο ποδηλατόδρομος επελέγη να κατασκευαστεί επί του πεζοδρομίου.
Στη Νεάπολη οι κάτοικοι της οδού Νεαπόλεως ξεκίνησαν στις 26/06/2009 κινητοποιήσεις και προσπάθησαν να εμποδίσουν τον εργολάβο, επειδή διαπίστωσαν ότι με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου φράζονται τα φρεάτια των ομβρίων υδάτων, που βρίσκονται κατά μήκος του δρόμου, με κίνδυνο να πλημμυρίσει η περιοχή με τις πρώτες βροχές.
Η στάση του Αντιδημάρχου Βόλου κ. Στάμου ήταν απαράδεκτη . Καταλόγισε στον κόσμο που διαμαρτυρόταν συντηρητικό τρόπο σκέψης και προσχηματική συμπεριφορά για να εναντιωθούν δήθεν στο έργο. Η αλήθεια όμως είναι ότι οι κάτοικοι δεν αντιδρούν στην ιδέα του ποδηλατοδρόμου , όπως ισχυρίζεται ο κ. Στάμος , αλλά στον συγκεκριμένο ατυχή και κακότεχνο τρόπο που η Δημοτική Αρχή αποφάσισε να τον υλοποιήσει, με αποτέλεσμα ο ποδηλατόδρομος που κατασκευάζεται να θυμίζει χαντάκι.
Παράσταση διαμαρτυρίας στο Δημοτικό Συμβούλιο της 29/06/2009 έκαναν κάτοικοι της οδού Κασσαβέτη και της Νεάπολης και ζήτησαν αλλαγή στη χάραξη του ποδηλατοδρόμου που κατασκευάζεται στην περιοχή τους. Τις δικές τους προτάσεις κατέθεσαν και κάτοικοι της Νεάπολης και οι κάτοικοι της οδού Κασσαβέτη, ενώ ο Αντιδήμαρχος κ. Στάμος αναγνώρισε ότι υπάρχουν προβλήματα.
Ο Πρόεδρος του Συλλόγου Ιδιοκτητών Συνεργείων Αυτοκινήτων και Μοτοσυκλετών Μαγνησίας (ΣΙΣΑΜ) δήλωσε στις 09/07/2009 ότι θέλει ποδηλατοδρόμους αλλά όχι με αυτόν τον τρόπο που τους κατασκευάζει ο Δήμος Βόλου και κάλεσε τους θιγόμενους μαζί με το Συνοικιακό Συμβούλιο Νεάπολης να κάνουν νομικές προσφυγές.
Σε αγωγές και ασφαλιστικά μέτρα προχώρησαν στις 09/07/2009 ομάδες επαγγελματιών κατά του Δήμου Βόλου ζητώντας την διακοπή των εργασιών κατασκευής των ποδηλατοδρόμων στην οδό Ύδρας στο Πεδίο του Άρεως.
Οι αντιδράσεις των κατοίκων και οι καταγγελίες ότι το έργο ξεκίνησε άρον – άρον χωρίς κανένα διάλογο με τους φορείς και τους κατοίκους, όπως επιβάλλει ο Νόμος , θορύβησαν τον Δήμαρχο Βόλου ο οποίος συγκάλεσε την ίδια μέρα 09/07/2009 σύσκεψη με τους Αντιδημάρχους , τις Τεχνικές Υπηρεσίες του Δήμου και τον εργολάβο του έργου και ζήτησε να έχει συνεχή ενημέρωση κατά την πορεία του έργου.
Εν τω μεταξύ στις 13/07/2009 νέα προσφυγή και αίτηση ασφαλιστικών μέτρων κατά των ποδηλατοδρόμων κατέθεσαν στο Ειρηνοδικείο Βόλου κάτοικοι της συνοικίας Αγίων Αναργύρων. Με την αίτησή τους οι κάτοικοι ζητούν την διακοπή των εργασιών του ποδηλατοδρόμου - «έκτρωμα», όπως τον χαρακτηρίζουν, διότι εγκυμονεί κινδύνους , ζητούν δε να επαναφέρει ο Δήμος τους δρόμους στην αρχική τους κατάσταση και να τηρηθούν οι οδηγίες κατασκευής ποδηλατοδρόμων που ισχύουν διεθνώς και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες.
Στις 16/07/2009 ο Δήμαρχος Βόλου δηλώνει μεταξύ άλλων δημόσια, απευθυνόμενος στον Πρόεδρο του ΤΕΕ ότι το έργο θα συνεχισθεί διότι είναι ενταγμένο στο Γ’ ΚΠΣ και πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι 31-12-2009 για να μην χαθεί η εγκεκριμένη πίστωση.
Προς το τέλος Ιουλίου 2009 αναστατώνεται η περιοχή της οδού Μακρυγιάννη με την κατασκευή του λεγόμενου ποδηλατοδρόμου. Χαρακτηριστική είναι η επιστολή κατοίκου της περιοχής (εφημ. Μαγνησία 29/07/2009) : « Θα ήθελα να μεταφέρω το σοκ που έπαθα σήμερα το πρωί ξεκινώντας με το ποδήλατό μου (όπως κάθε μέρα άλλωστε ) για να πάω στο γραφείο μου. Αυτό που αντίκρισα πραγματικά ένα έκτρωμα. Όλη η οδός Στρ. Μακρυγιάννη σκαμμένη και τεράστια ακαλαίσθητα κολωνάκια να τοποθετούνται κατά μήκος… Είναι λυπηρό αυτό που γίνεται… Αμφιβάλλω αν αυτοί που έκαναν την υποτιθέμενη μελέτη έχουν ανέβει ποτέ σε ποδήλατο να διασχίσουν τους δρόμους της πόλης ! ! ! Είμαι δεινή ποδηλάτησα και κάθε μέρα διαπιστώνω πόσο επικίνδυνη μπορεί να είναι η πόλη μας για έναν ποδηλάτη… άλλο τόσο επικίνδυνα όμως είναι αυτά τα κολωνάκια. Έχοντας ταξιδέψει σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις και έχοντας κάνει περιήγηση στις περισσότερες από αυτές πάνω σε ένα νοικιασμένο ποδήλατο μπορώ να καταλάβω, όπως και οι περισσότεροι συμπολίτες μας, τι εξυπηρετεί αυτό το έργο… ας μη γελιόμαστε ! ! ! Αποκλείεται αυτή η «μελέτη» να έχει συνταχθεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές όπως ισχυρίζονται όσοι στηρίζουν αυτό το έργο και είναι πολύ φυσικό ο τρόπος κατασκευής του να μας κάνει να αμφισβητούμε το κύρος των μηχανικών του Δήμου μας (για να σχολιάσω όσα αναφέρονται στην επιστολή του Δημάρχου στον Πρόεδρο του ΤΕΕ). Δεν φτιάχνεται ένας ποδηλατόδρομος με μπόλικο τσιμέντο και λίγες κολώνες. Αυτό το έργο που αποκαλείται «όνειρο πολλών ετών» θα γίνει εφιάλτης όλων των συμπολιτών μας. Ένα τέτοιο όνειρο ήταν και η οδός Ρήγα Φεραίου και τώρα έχει καταντήσει το μεγαλύτερο δωρεάν πάρκινγκ του Βόλου. Όσο για τον ποδηλατόδρομο εκεί, εγώ όσες φορές προσπάθησα να τον χρησιμοποιήσω το έκανα παίρνοντας το ποδήλατό μου στα χέρια για να υποσκελίσω τα διάφορα εμπόδια (κυρίως παρκαρισμένα αυτοκίνητα). Είναι πραγματικά κρίμα και ντροπή ! Φυσικά και δεν πρέπει να αφήσουμε να χαθεί η εγκεκριμένη πίστωση από το Γ’ ΚΠΣ κατά τα λεγόμενα του κ. Βούλγαρη… Γι αυτό λοιπόν ας κάνουμε ό,τι προλαβαίνουμε , όπως προλαβαίνουμε και με όποιο κόστος έχει αυτό για τη ζωή όλων μας. Συγχαρητήρια ! ! ! Μια αγανακτισμένη ποδηλάτησα ».
Στο Δημοτικό Συμβούλιο που πραγματοποιήθηκε στις 29/07/2009 ο Αντιδήμαρχος κ. Στάμος προκαλώντας για άλλη μια φορά επέρριψε ευθύνες για τις αντιδράσεις στους … πολίτες και στο γενικό έλλειμμα παιδείας και σημείωσε ότι στο Βόλο επιλέχτηκε αυτή η μέθοδος γιατί αυτή …ταιριάζει (άκουσον -άκουσον) στην ιδιοσυγκρασία των πολιτών (!).
Το έργο χαρακτηρίστηκε από όλη την αντιπολίτευση παράνομο, οχυρωματικό έργο, ανασφαλές, έργο που δεν θα το σχεδίαζε παιδάκι ούτε πέντε χρονών, έκτρωμα και από τον Πρόεδρο του ΤΕΕ που παρευρέθηκε χαρακτηρίστηκε επικίνδυνο που πρέπει να αλλάξει.
Στο ίδιο Δημοτικό Συμβούλιο παρουσιάστηκαν έγγραφα σύμφωνα με τα οποία η Πολεοδομία του Δήμου διαφωνεί με την κατασκευή του έργου.
Τον Αύγουστο, Σεπτέμβριο και Οκτώβριο του 2009 η επέκταση του λεγόμενου ποδηλατοδρόμου συνεχίστηκε προκαλώντας μεγάλα προβλήματα και έντονες διαμαρτυρίες κατοίκων και επαγγελματιών όπως στην οδό Φερών, στη Ρήγα Φεραίου, στη Νέα Δημητριάδα κλπ.
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΝΟΜΑΧΙΑΣ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ
Στη συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου στις 29/07/2009 όλες οι παρατάξεις συμφώνησαν ότι υποστηρίζουν τη χρήση του ποδηλάτου, όμως εξέφρασαν τον προβληματισμό τους για τον τρόπο με τον οποίο κατασκευάζεται ο ποδηλατόδρομος στο Βόλο και συμφώνησαν ότι χρειάζονται διορθωτικές κινήσεις και κοινωνική διαβούλευση.
Στη συνεδρίαση τονίστηκε ότι αν ο ποδηλατόδρομος κατασκευάζεται μπροστά από καταστήματα – επιχειρήσεις στο οδόστρωμα και όχι επί του πεζοδρομίου, τότε απαιτούνται περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις.
Σε επιστολή του ο Νομάρχης Μαγνησίας προς τον Δήμο Βόλου μεταξύ άλλων αναφέρει ότι με την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου δημιουργήθηκαν προβλήματα στην λειτουργία της λαϊκής αγοράς στην οδό Μακρυγιάννη και στους επαγγελματίες της Νεάπολης και του Πεδίου του Άρεως. Επίσης δηλώνει ότι οι πολίτες δεν είναι αντίθετοι στη δημιουργία ποδηλατοδρόμου εκφράζουν όμως την διαφωνία τους αναφορικά με τον τρόπο κατασκευής του (διαμαρτυρίες , προσφυγές , ασφαλιστικά μέτρα, διαφωνία ΤΕΕ).
Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΤΕΕ
Την αντίθεσή της εξέφρασε η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ Μαγνησίας στις 09/07/2009, που υιοθέτησε πλήρως την γνωμοδότηση της Μόνιμης Επιτροπής Κυκλοφοριακών και Συγκοινωνιακών θεμάτων του ΤΕΕ, στον τρόπο κατασκευής των ποδηλατοδρόμων στο Βόλο. Με υπόμνημά της προς τον Δήμαρχο Βόλου ζητάει να σταματήσουν αμέσως οι εργασίες και να αρχίσει διάλογος με το ΤΕΕ, τους φορείς και τους κατοίκους .
Στο υπόμνημα γίνεται λόγος για κατασκευή : (α) προβληματική διότι παραβιάζει τις Οδηγίες Μελετών Οδικών Έργων του ΥΠΕΧΩΔΕ καθιστώντας δύσκολη τη διέλευση οχημάτων πρώτης ανάγκης (Πυροσβεστική, Ασθενοφόρα) και (β) επικίνδυνη για τους οδηγούς οχημάτων και τους ποδηλάτες λόγω των σταθερών εμποδίων που υπάρχουν στο οδόστρωμα (μπετόν και μεταλλικά κολωνάκια) και λόγω της στενότητας του ποδηλατοδρόμου σε συνδυασμό με την λειτουργία του σε διπλή κατεύθυνση και τις διασταυρώσεις σε δρόμους με αντίθετη κυκλοφορία.
Τέλος το ΤΕΕ κατέθεσε σειρά προτάσεων για την σωστή κατασκευή του ποδηλατοδρόμου.
ΠΑΡΑΤΥΠΙΕΣ -ΠΑΡΑΝΟΜΙΕΣ
Ο Διοικητής της Τροχαίας Βόλου στις 19/06/2009 δήλωσε ότι συμφωνεί με το δίκτυο ποδηλατοδρόμων όμως έχει άγνοια για τις επιπτώσεις από την κατασκευή του ποδηλατοδρόμου με τον συγκεκριμένο τρόπο. Σε δηλώσεις του τόνισε ότι ενώ για ρυθμίσεις και κατασκευές που γίνονται μέσα στους δρόμους είναι αρμόδια η Τροχαία ο Δήμος Βόλου δεν έχει στείλει για ενημέρωση – έγκριση καμιά μελέτη ποδηλατοδρόμου.
Το έργο ξεκίνησε χωρίς κανένα διάλογο, χωρίς κοινωνική διαβούλευση με τους φορείς και τους κατοίκους πράγμα αντίθετο με το Νόμο.
Όπου ο ποδηλατόδρομος κατασκευάζεται μπροστά από καταστήματα – επιχειρήσεις στο οδόστρωμα και όχι επί του πεζοδρομίου τότε απαιτούνται περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις τις οποίες ο Δήμος Βόλου δεν έχει εξασφαλίσει.
Η ΑΠΟΨΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟ
Ο ποδηλατόδρομος στη πόλη μας έχει προκαλέσει μεγάλη ανησυχία στους κατοίκους , ως προς τον τρόπο κατασκευής του, που αντί να λύσει προβλήματα, δημιουργεί περισσότερα.
Δεν είναι δυνατόν ένα έργο που η παρουσία και η λειτουργία του θα καθορίσει τη μορφή της πόλης να κατασκευάζεται έτσι πρόχειρα με γνώμονα την έγκαιρη είσπραξη – απορρόφηση της πίστωσης.
Κατασκευές παρόμοιου τύπου για χρήση ποδηλατοδρόμου εφαρμόσθηκαν πριν χρόνια στο εξωτερικό αλλά και στην Αθήνα και αποσύρθηκαν γιατί εκτός από αναποτελεσματικές κρίθηκαν επικίνδυνες για την σωματική ακεραιότητα όλων.
Το σκεπτικό ενός έργου είναι να καλύπτει τις ανάγκες για τις οποίες επιλέχθηκε και όχι για να δώσει πρόσκαιρα μεροκάματα σε κάποιους που θα το κατασκευάσουν και μετά θα το ξηλώσουν αφού κριθεί εκ των υστέρων ακατάλληλο.
Η Δημοτική Αρχή με πρόχειρες μελέτες και άστοχες επιλογές προκάλεσε αγανάκτηση στους πολίτες και έκανε τον κόσμο να αμφισβητεί την χρησιμότητα του ποδήλατου και του ποδηλατόδρομου. Με λίγα λόγια «έκαψε» το έργο.
Το ποδήλατο ως μέσο μεταφοράς χρησιμοποιήθηκε πολύ πριν από το αυτοκίνητο για τις αστικές μετακινήσεις. Το αίσθημα ελευθερίας, αμεσότητας και ευκολίας της κίνησης του ποδηλάτη μέσα στο περιβάλλον ήταν και παραμένει ισχυρό πλεονέκτημα απέναντι στα άλλα μέσα μεταφοράς. Η παρουσία – κίνηση του ποδηλάτη δεν διαφέρει σε τίποτε από αυτή του πεζού. Μπορεί να πάει όπου θέλει γρήγορα και άνετα, να αλλάξει πορεία, να σταματήσει, να μιλήσει, να χαιρετίσει, να γνωρίσει, να ερωτευθεί, να αλλάξει παραστάσεις. Ο κάτοικος δεν θα επιλέξει το ποδήλατο, αν το περιβάλλον των διαδρομών που του προτείνονται δεν είναι ελκυστικό. Ο ποδηλάτης βιώνει με όλες του τις αισθήσεις το χώρο από τον οποίο διέρχεται. Δεν απομονώνεται όπως ο επιβάτης του αυτοκινήτου. Η πορεία του ποδηλάτου είναι ελκυστική, όταν είναι συνεχής. Κάθε μορφής ανοιχτός χώρος επιστρατεύεται, έτσι ώστε η πορεία του ποδηλάτου να μην διακόπτεται. Πλατείες, πάρκα, πεζοδρόμια, μονόδρομοι, όπου το ποδήλατο κινείται ομόρροπα ή με αντίθετη προς την κίνηση των αυτοκινήτων φορά και φυσικά όλοι οι δρόμοι, με προτεραιότητα τους πιο ήσυχους, εντάσσονται στο δίκτυο.
Για τον προσδιορισμό συνολικά της διαδρομής τα κριτήρια επιλογής των καταλληλότερων δρόμων είναι: η ελκυστικότητα του δρόμου με ενδιαφέρουσες λειτουργικά και αισθητικά παρόδιες χρήσεις, αρχιτεκτονικό περιβάλλον, η ασφάλεια (να αποφεύγονται δρόμοι μεγάλου φόρτου που διέρχονται από επικίνδυνες διασταυρώσεις), η ποιότητα του περιβάλλοντος (αέρας, θόρυβος, πράσινο), η ποιότητα του οδοστρώματος, το μήκος της διαδρομής και οι δυσκολίες της (κλίσεις, αριθμός διασταυρώσεων με παραχώρηση προτεραιότητας στα αυτοκίνητα, φωτεινή σηματοδότηση). Στις μέρες μας η ακαταλληλότητα των δρόμων και η αλόγιστη και καταχρηστική κίνηση – στάθμευση του αυτοκινήτου έχουν καταστήσει την ύπαρξη και παρουσία του ποδηλάτου προβληματική. Υπάρχει λοιπόν συσσωρευμένο πρόβλημα στη χρήση του ποδηλάτου και μάλιστα σε αυτή την πόλη με την υποδειγματική ρυμοτομία, αφού δεν υπάρχουν οι κατάλληλες συνθήκες και χώρος γι αυτό. Τις αιτίες λοιπόν του προβλήματος κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν και να επιλύσουν οι Δημοτικοί μας άρχοντες ονομάζοντας την όλη προσπάθεια χάραξη ποδηλατοδρόμων.
Η μελέτη, η χάραξη και η χρήση ενός ποδηλατοδρόμου όμως δεν είναι θέμα μόνο κατασκευαστικό – τεχνικό. Προϋποθέτει μια συγκυρία παραγόντων που η εύρυθμη συνύπαρξή τους συντελεί στην καλή λειτουργία και χρήση. Μερικοί από αυτούς (ίσως οι σπουδαιότεροι) είναι πρώτον το επίπεδο πολιτισμού με αποκορύφωμα το σεβασμό των κοινωνικών κανόνων, μετά η εξυπηρέτηση των προορισμών για να δικαιολογείται η χρήση ποδηλάτου, επίσης η ασφάλεια του ποδηλάτη. Το μάντρωμα και η επιβαλλόμενη πειθαρχία που επιχειρείται στους υπό κατασκευή ποδηλατοδρόμους δεν ταιριάζει στον άνθρωπο πολύ περισσότερο στον ελεύθερο ποδηλάτη. Οι κορύνες θυμίζουν νάρθηκες μιας άλλης εποχής που όλοι αγωνιζόμαστε να μην επαναληφθεί. Ο ποδηλάτης για να κινηθεί δεν θέλει εμπόδια . Του αρκεί η άνετη πρόσβαση προς τον προορισμό του και αυτό είναι αποτέλεσμα παιδείας, πολιτισμού, ενημέρωσης, αισθητικής. Προς αυτή την κατεύθυνση έπρεπε να κινηθούν οι μελέτες του έργου και όχι προς την άρον – άρον απορρόφηση των πιστώσεων που οδηγεί στην κατασκευή ενός έργου στα γρήγορα (ας είναι και άχρηστο), αρκεί να προλάβουμε να μην χάσουμε τα χρήματα.
Εν κατακλείδι πρόκειται για μελέτη και έργο κοροϊδία για την πόλη και για όλους εμάς.
Θα θέλαμε ειλικρινά να μάθουμε ποια είναι η άποψη του Πανεπιστημίου της πόλης μας, το οποίο κάθε χρόνο απονέμει διπλώματα σε Αρχιτέκτονες αλλά και Χωροτάκτες.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΣ
Επιδιώκουμε όλοι οι δρόμοι του Βόλου να είναι πρώτα από όλα ποδηλατόδρομοι. Ο Δήμος Βόλου να πάρει μέτρα προς αυτή την κατεύθυνση.
Στο κέντρο της πόλης το υπάρχον, αλλά και το μελλοντικό δίκτυο των πεζοδρόμων είναι κατάλληλο για χρήση ποδηλάτου χωρίς να απαιτείται καμία παρέμβαση.
Να ξηλωθεί αμέσως αυτό το επιθετικό - κατασκευαστικό έκτρωμα (μπετό και κολωνάκια) από όλους τους δρόμους της πόλης.
Ο ποδηλατόδρομος να τροποποιηθεί σε μιας κατεύθυνσης και όπου αυτό δεν είναι εφικτό, να αυξηθεί σε πλάτος .
Ο ποδηλατόδρομος να χαραχθεί και πάνω σε πεζοδρόμια μεγάλου πλάτους.
Ο ποδηλατόδρομος να οριοθετηθεί με ήπιο τρόπο.
Να τοποθετηθεί χρωματιστός ασφαλτοτάπητας στο δίκτυο του ποδηλατοδρόμου με κατάλληλη σήμανση.
Θέλουμε μια πόλη με ποιότητα ζωής, με ανοιχτούς χώρους πρασίνου, με άνετη κυκλοφορία πεζών και ποδηλάτων, με καθαρό αέρα , με καθαρό νερό. Οι μεταφορές να αλλάξουν πολιτική κατεύθυνση. Να δοθεί έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς, στο ποδήλατο, στους πεζούς, στα μέσα μαζικής μεταφοράς, στις συνδυασμένες μεταφορές.
Καλούμε τους πολίτες του Βόλου να κινηθούμε δυναμικά , να υπερασπίσουμε τα δικαιώματά μας με κινητοποιήσεις, με συλλογή υπογραφών, με προσφυγές στη Δικαιοσύνη, για να διατηρήσουμε την πόλη βιώσιμη, προσπελάσιμη, φιλική προς το περιβάλλον.
ΛΑΙΚΗ ΣΟΦΙΑ
Στη συνέχεια παραθέτουμε κωμικούς στίχους για τον ατυχή ποδηλατόδρομο που εκτελεί ο Δήμος Βόλου :
ΤΗΣ Π... ΠΟΔΗΛΑΣΙΑΣ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ
20/10/2009
Αγόρασα ποδήλατο
κι επιθυμία έχω
μέσα στο Βόλο ολημερίς
στους δρόμους του να τρέχω.
Μ αρέσει να ποδηλατώ
μέσα σ αυτή την πόλη
να τρέχω με ποδήλατο
να την γυρίζω όλη.
Να ξεκινώ απ Άναυρο
κι από την Παραλία
να φτάσω στη Νεάπολη
και Νέα Ιωνία.
Στις Αλυκές την βόλτα μου
τ απόγευμα να κάνω
κι από Παλιά κι Ιάσονος
Ανάληψη να πιάνω.
Στη Γιάννη Δήμου να βρεθώ
περιφερειακό να πιάσω
κι από Γορίτσα, Στάδιο,
στο σπίτι μου να φτάσω.
Μα φταίνε τ αυτοκίνητα
π αυτό το όνειρό μου
να γίνει πράξη δεν μπορεί.
Είν το παράπονό μου.
Λένε πως ανοχύρωτη
έγινε πόλη ο Βόλος
καθώς εγώ ανέλαβα,
λέει ο κόσμος όλος.
Γι αυτό, λοιπόν, θέλω κι εγώ
τα στόματα να κλείσω
με έργ οχυρωματικά
τους δρόμους θα τους χτίσω.
Γι’ αυτό το αποφάσισα
μιας κι έχω εξουσία
να φτιάξω δρόμο ειδικό
για την ποδηλασία.
Δεν θάναι δρόμος σαν κι αυτούς
που κάνουν σ άλλη πόλη,
Ευρώπη και Αμερική,
στην οικουμένη όλη.
Θα είναι δρόμος οχυρό
σαν κάστρο θε να μοιάζει
ό,τι κι αν λέν οι κάτοικοι
εμένα δεν με νοιάζει.
Δεν θα μπορούν οχήματα
κει μέσα να χωράνε
αφού και τα ποδήλατα
δύσκολα θα περνάνε.
Λένε πως επικίνδυνο είναι
κανείς αν πέσει ή το κεφάλι του
μπορεί να σπάσει ή την μέση.
Για τα παιδιά είν δύσκολο
και γέρος να περάσει,
σίγουρα θα ’χει θύματα,
μα δώσε λίγη βάση.
Είναι στον κόσμο πια γνωστοί
πως έργα μ ιστορία,
κάστρα, γεφύρια και λοιπά,
στεριώνουν με θυσία.
Μ αυτό το οχυρωματικό,
έργο στη Δημαρχία
θα πουν πως καινοτόμησα
κι έγραψα ιστορία.
Μ αυτό το Μεγαλούργημα
θα λέν για με τα πλήθη
πως άλλος Ασεμπίγιο
στο Βόλο εγεννήθη!!
Και στου Φεραίου την οδό
που έμοιαζε πλατεία,
για να περάσεις δεν μπορείς
γίνεται αναρχία.
Άλλος παρκάρει από δω
και άλλος παραπέρα
και στον ποδηλατοδρόμο
ούτ ένας την ημέρα.
Με έργα οχυρωματικά
τον δρόμο τον εξέκανες
και στου Φεραίου τη οδό
έλα να δεις τι έκανες..
Έτσι που τον κατάντησες,
ένα στρατί ξεχάρβαλο,
εδώ θα λένε έγινε
της π...ποδηλασίας το κάγκελο.
ΔΗΜΟΣ ΚΟΡΥΝΑΚΙΑΣ ΠΟΙΗΤΗΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου